۰۹۱۲۳۲۶۹۱۰۷

خط ورق سازی | فروش خط ورق سازی | آذین پک

لایه های ورق کارتن

هر ورق کارتن از چند لایه کاغذ نازک تشکیل شده است.به شرح زیر :

  1. ورق 2 لایه که ورق سینگل هم گفته می شود.
  2. ورق سه لایه که می تونه از ترکیب های مختلفی بسته به نوع سفارش ساخته می شود. هر ترکیبی استقامت خاص خود را دارد.
  3. کارتن 5 لایه که برای محصولات سنگین استفاده می شود چون استقامت بالایی دارد.
  4. کارتن 7 لایه این کارتن خیلی کم استفاده می شود. در موارد نادر برای محصولاتی خاص که یا خیلی سنگین باشد یا کالایی بسیار حساس و ارزشمند باشد از این کارتن خیلی محکم استفاده می شود.

ورق سازی

ورق کارتن از چند لایه کاغذ که به هم چسبیده شده تشکیل شده است این کاغذ ها می تواند از جنس کرافت یا لاینر یا ورق ایرانی باشد.

خط ورق سازی :

یک خط تولید پیوسته  که از مجموعه دستگاه های مختلف در امتداد هم تشکیل شده است که ورق های کاغذ را با نظم و کیفیت خاصی روی هم چسب می زند تا ورق کارتن را برای کارتن سازی ( تولید کارتن ) آماده کند را خط ورق سازی گویند.

( فروش خط ورق سازی , خط ورق سازی ارزان قیمت )

در خط کامل ورق سازی در واقع کارتن خام را به صورت شیت های بزرگ تولید می کنند. که تمام  کارگاه های کارتن سازی این شیت ها را که مواد اولیه تولید کارتن هستند خریداری می کنند. سپس به سایز های مشخصی توسط دستگاه خط کش برش تبدیل می کنند که آماده چاپ می شود.

برای ساخت ورق با کیفیت کاغذ های باکیفیت را وارد می کنند زیرا خط تولید کاغذ های با کیفیت مثل کاغذ کرافت یا ورق پشت طوسی یا کاغذ فولیتینگ در کشور بسیار کم است و اصلا جوابگوی تولید داخل نیست. ( البته برای همه روشن است خط تولید کاغذ باکیفیت گران قیمت است. )

نحوه کار با خط ورق سازی یا دستگاه ورق سازی:

معمولا هر دستگاه ورق سازی توان تولید ورق با کیفیت های مختلف را دارد.

( به لحاظ تنظیمات و کیفیت دستگاه خریداری شده ) عرض دستگاه یکی از مهم ترین مشخصه فنی یک خط ورق سازی است که خود به نوعی روی قیمت دستگاه هم تاُثیر مستقیم دارد.

یعنی اگر دستگاه ما عرض 160 باشد دستگاه فوق نمی تواند ورقی با عرض بزرگتر از 160 سانتی متر تولید کند و کمترین عرض تولیدی این دستگاه 100 می باشد. اما ما برای گیری از وارد شدن آسیب به اکثر نقاط خط تولید من جمله سیلندر گروگیت مجبور هستیم اکثراُ از نهایت عرض دستگاه استفاده کنیم.

مثلا اگر از عرض 120 زیاد استفاده کنیم 40 سانت خالی خط ورق سازی توسط ضایعات و چسب های ریخته شده آسیب زیادی می بیند. لذا مجبور هستیم اکثراُ ورق هایی با عرض 150 و 160 سانتیمتر را تولید کنیم.

گراماژ کاغذ چیست ؟

به ضخامت و قطر ورق کاغذ تولید شده در هر متر مربع گراماژ کاغد می گویند. هرچه گراماژ بالاتر باشد ورق کلفت تر است و هرچه گراماژ پائین تر باشد ورق نازک تر و سبک تر می باشد. ( کاغذ با گراماژ 140 یعنی یک متر مربع از این ورق باید 140 گرم وزن داشته باشد )

مثال : برای این که به همه نیازهای مشتریان پاسخگو باشیم لازم است که کاغذ با عرض 160 را در چند گراماژ مختلف ( 130 گرم و 135 گرم و 150 گرم و 170 گرم و … ) به صورت رل های بزرگ تهیه کنیم و همین طور در عرض های دیگر هم همین طور تهیه یا تولید می کنیم .

نکته مهم :

اگر قصد رقابت جدی در بازار ورق کارتن را دارید مجبور هستید ورق های با کیفیت تر هم مثل انواع کرافت کره یا انواع سایز ها و گراماژ های مختلف کاغذ کرافت روسیه یا همینطور انواع سایز های کاغذ چینی را از خارج از کشور تهیه کنید.

میزان سرمایه مواد اولیه خط ورق سازی :

شما این کارگاه را راه اندازی می کنید که به سود خیلی خوبی برسید. برای رسیدن به سود خوب هیچ مشتری نباید دست خالی برگردد پس شما اگر می خواهید همه سایز ورق با گراماژ های مختلف را با تناژ بالا داشته باشید باید مبلغی نزدیک به 900 میلیون تومان را در نظر بگیرید.(البته با دلار 4100 تومانی)

قیمت دستگاه ورق سازی :

قیمت خط تولید ورق چیزی حدود 1/5 میلیارد تومان می باشد. (البته با دلار 4100 تومانی) منطور دستگاه با کیفیت است .

می توان دستگاه های کارکرده را با قیمت های کمتر از 500 میلیون تومان هم پیدا کرد. (البته با دلار 4100 تومانی)

برای یک کارخانه تولید ورق کارتن سوله شما نباید از 2500 متر کمتر باشد البته داشتن چاه آب یکی از آیتم هایی است که اگر داشته باشید با آسودگی خاطر کار می کنید ( مصرف آب خط ورق سازی بالا می باشد )

داشتن یک کارخانه ورق سازی علاوه بر سود آوری مطلوب برای شما تجربیات ارزشمندی از بازار کاغذ و ورق و کارتن به همراه دارد.

مشاوره راه اندازی کارگاه صنعتی : 

برای مشاوره راه اندازی خط ورق سازی یا مشاوره کارخانه کاغذ سازی یا مشاوره کارگاه کارتن سازی در خدمت شما عزیزان هستیم.